skagget.blogg.se

Fiskehistorier och annat trams

Snabbis

Kategori: Fiske

Körde ett kort Sutarpass i tisdags.

Nanna fick vara ledig igår från dagis och fick sova hos farmor så jag kunde börja jobbet ordinarie tid 0530.

Så när barnet var nattat vid klockan 1930 åkte jag ner till Rudstjärnet och riggade upp grejerna..

Sarv, Sarv och åter SARV.... Bestämde mig att åka vidare till Kroppkärr, sagt och gjort så åkte jag dit. Sara kom precis innan jag packade ihop och följde med.
Skönt att hon ville följa med för en gång skull.

Väl på plats så mäskade jag ut ett centrerat område med lite majs och snabbt började det hända grejer på botten.
Mycket Sutarbubbel runt omkring..

När jag började lyckas kroka fiskarna så vart det glädje och spänning i älsklingens ögon.
Hoppas hon vill följa med på flera metepass.

Allt som allt var vi vid Kroppkärr 1½ timme och landade 6 pigga Suters.

Tack Rara Sara för sällskapet
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: